BabyLOKO

22.99 zł 16.09 zł
Ogromne, kolorowe, pięknie ilustrowane puzzle do ułożenia pociągu z cyferkami o długości 1,2 m. Gra pomaga w obrazowym zrozumieniu pojęcia liczb. Rozwija podstawowe umiejętności matematyczne: liczenia w zakresie od 1 do 5 i przyporządkowania odpowiednich liczb zbiorom elementów.Wiek: od 3 lat

Liczba elementów: 18

Wymiar planszy: 22x16 cm

Wymiar pudełka: 46x17x4 cm

Informacje o produkcie:

BabyLOKO pomaga:

  • - rozwijać podstawowe umiejętności matematyczne

  • - łączyć zabawę z nauką

  • - rozwijać zdolności manualne dziecka

  • - rozwijać koordynację wzrokowo-ruchową

  • - w obrazowym zrozumieniu pojęcia liczby

  • - rozwijać słownictwo związane z cyframi i zwierzętami

  • - przyswajać słownictwo w języku obcym

Propozycja 1 – Kolejno odlicz (3-5 osób)

1. Zabawa skierowana do większej ilości dzieci, choć już dwójka dzieci lub dziecko i dorosły mogą się wspólnie bawić. Przygotować należy puzzle BabyLOKO.

2. Układamy na dużej macie lub dywanie puzzle BabyLOKO. Jeśli dzieci jest więcej, każde z nich ułożyć może kartonik z wybraną przez siebie cyfrą.

3. Kiedy lokomotywa z puzzli zostanie ułożona, dzieci ustawiają się na jej wzór i kolejno odliczają, aby ustalić, ile mają wagoników. Zabawę prowadzi dorosły, który przybiera postać lokomotywy.

3. Puszczamy piosenkę ze znanym motywem „jedzie pociąg…” lub śpiewając tańczymy wokół ułożonego obrazka. Dzieci bawią się wydając odgłosy przypominające te, jakie kojarzą im się z lokomotywą.

4. Bawić mogą się już najmłodsze dzieci, dla których będzie to wspaniałe połączenie zajęć ruchowych, ćwiczenia inteligencji muzycznej i zabawa w gronie rodziny lub przyjaciół.

Propozycja 2 – W tym wagonie siedzi miś ( 2 i więcej osób)

1. Zabawa dla całej rodziny. Wspólnie układamy puzzle BabyLOKO, a do kartonika wrzucamy przygotowane karteczki z cyframi od 1 do 5.

2. Po kolej każdy uczestnik losuje karteczkę z cyfrą i musi prawidłowo nazwać ją oraz odnaleźć wagonik, który ma taką samą cyferkę. Pierwsza część zabawy ukończona.

3. Następnie uczestnicy opowiadają, używając wyobraźni, o tym, kto siedzi w ich wagonie i gdzie jedzie.

4. Możemy zadawać dzieciom pytania. Na przykład: Gdybym był misiem pojechałbym do sklepu, ponieważ? Gdybym była króliczkiem pojechałabym nad morze, ponieważ? Jestem konikiem, jadę do cyrku, ponieważ? A dzieci za zadanie mają wymyślić powody dla których zwierzaki jadą do właśnie takich miejsc.

5. Zachęcamy dzieci do wymyślania własnych pytań i zadawania ich sobie nawzajem.

6. Przy okazji możemy nauczyć maluchy wierszyka o lokomotywie.

7. Zabawa wyjaśnia dzieciom logikę przemieszczania się, pomaga zrozumieć, dlaczego musimy jeździć w różne miejsca i czym jest kolejność.

Propozycja 3 – Na pomoc wagonikom (rodzic i dziecko)

1. Fajna i prosta zabawa, w której maluch może wykazać się znajomością cyferek i ich kolejności.

2. W pierwszym etapie układamy kartoniki z lokomotywą i wagonikami. Następnie rodzic, celowo, doczepia wagoniki do lokomotywy w chaotyczny, wymagający korekty sposób.

3. Zadaniem malucha jest odczepienie niepasujących wagoników i ułożenie ich w prawidłowej kolejności od 1 do 5.

4. Możemy także odczepiać i chować pojedyncze wagoniki, pytając dziecko, którego wagoniku brakuje, a także – jaki zwierzak zasiadał w brakującym wagoniku.

5. Zabawa sprzyja rozwijaniu logicznego myślenia i inteligencji matematycznej. Dziecko uczy się porządku cyfr i zapamiętywania widzianych elementów.

Wszystkie produkty