ZEGAR W MOIM MIEŚCIE

33.99 zł 23.79 zł
Gra pomaga dziecku w formie zabawy zaznajomić się z pojęciem czasu. Zegar, który wkomponowany jest w pejzaż miasta, pozwala ustawiać dowolną godzinę przy pomocy ruchomych wskazówek. Plansza w formie układanki podpowiada scenki odpowiadające konkretnej porze dnia i godzinie. Wiek: od 5 lat.

Liczba elementów: 77

Wymiar planszy: 96 x 32 cm

Wymiar pudełka: 36,5 x 12 x 12 cm

Informacje o produkcie:

ZEGAR W MOIM MIEŚCIE pomaga:

  • - kojarzyć i zapamiętywać odpowiednią porę dnia

  • - uczyć odczytywać czas na zegarze analogowy i cyfrow ym

  • - ułatwiać najmłodszym pierwszy kontakt z zegarem

  • - rozwijać koordynację wzrokowo-ruchową

  • - rozwijać spostrzegawczość i logiczne myślenie

Propozycja 1 - Spryciarze znają wszystkie godziny (rodzic i dziecko)

1. Zabawa na długi czas przy wykorzystaniu puzzli Zegar w moim mieście. Uczymy nasze dziecko godzin i czynności, jakie na określone godziny przypadają.

2. Posługując się puzzlami Zegar w moim mieście umieszczamy elementy z obrazkami w różnych miejscach domu. Np. na poduszce dziecka, przy misce ze śniadaniem, obok kurtki, na umywalce – w trakcie całego dnia, w czasie wykonywania rutynowych czynności dziecko automatyczny zaczyna wiązać godzinę z danym zadaniem. Uczy się nie tylko nazywać godziny ale, co bardzo ważne, systematyczności i związku czasowo-zadaniowego.

Propozycja 2 - Co robi tata? (rodzic i dziecko)

1. Propozycja skierowana do rodziców bawiących się z dziećmi, jak i samych dzieci pod nadzorem dorosłego.

2. Maluch losuje godzinę z puzzli Zegar w moim mieście.

3. Ustawia wskazówki zegara na grze i odpowiada na pytanie: co o tej porze robi mama/tata/babcia/wujek/brat/kotek/rybka/itd. ?

4. Zabawa rozwija kreatywność i pomaga dzieciom poznać obowiązki. Jeśli dziecko nie wie, w co danej godzinie może robić dana osoba, należy mu podpowiedzieć.

Propozycja 3 – Popisowy numer (dwie i więcej osób)

1. Uczestnicy gry po kolej losują jeden element z gry Zegar w moim mieście związany z godzinę.

2. Nie pokazując wylosowanej godziny, muszą na wzór kalambur odegrać przed pozostałymi uczestnikami scenkę, która by tą godzinę obrazowała.

3. Dzieci korzystać mogą z tego, co znajduje się wokół nich, jak naczynia, produkty spożywcze, zabawki itp., które pomogą im zwizualizować obrazek dla danej godziny.

4. Pozostali gracze muszą odgadnąć, o jaką godzinę chodzi.

5. Osoba, która zgadnie prawidłowo – losuje kolejny element.

Propozycja 4 – Kolekcjonerzy godzin (2 i więcej osób)

1. Uczestnicy wspólnie układają puzzle Zegar w mieście.

2. Następnie odwracają elementy z godzinami i układają wymieszane.

3. Po kolej dzieci losują element, a ich zadaniem jest:

· Powiedzieć, jaka to godzina.

· Ustawić godzinę na dużym zegarze ze wskazówkami.

· Odnaleźć na planszy tą godzinę i krótko o niej opowiedzieć.

4. Jeśli gracz wykona powyższe prawidłowo – zatrzymuje dla siebie element z godziną. Jeśli nie – element zostaje wmieszany w pozostałe puzzle.

5. Wygrywa osoba z największą liczbą skolekcjonowanych puzzli.

Propozycja 5 – O tej porze… (2 i więcej osób)

1. Układamy puzzle Zegar w mieście.

2. Rodzic ustawia zegar na daną godzinę i pyta dzieci: co o tej porze można robić?

3. Za każdą poprawną odpowiedź dziecko zdobywa punkt.

4. Za niewłaściwie udzieloną odpowiedź dziecko wykonuje jakieś proste ćwiczenie gimnastyczne (np. 5 przysiadów).

5. Zabawa ma zachęcić dzieci do rywalizacji i rozbudzić wyobraźnię.

Propozycja 6 – Bystry umysł (3 i więcej osób – dla starszych dzieci)

1. Wszyscy gracze wspólnie układają plansze gry z rozsypanych puzzli.

2. Po ułożeniu rozdane zostają kółka z godzinami.

3. Po kolei każdy gracz z zamkniętymi oczami kręci małą wskazówką zegara i stara się ustawić w ją pozycji, by pokazywała godzinę, którą gracz posiada na jednej ze swych kart.

4. Jeśli mu się to uda, kładzie kartę na planszy. Kolejka przechodzi na następnego gracza.

5. Jeśli natomiast wykręcił złą godzinę i karta wcześniej została już położona na planszy przez przeciwnika, musi ją zabrać do swoich pozostałych kart z godzinami, a ruch ma kolejny gracz.

6. Gdy wykręcona godzina jest zła, lecz do tej pory nie została jeszcze umieszczona na planszy, gracz traci ruch i kolejka przechodzi na następnego uczestnika.

7. Wygrywa ten gracz, który jako pierwszy pozbędzie się wszystkich kart z godzinami.

Wszystkie produkty