MÓJ DZIEŃ

31.99 zł
Gra składa się z 4 plansz, na których przedstawiono przykładowe scenki życia codziennego. Każdej scence towarzyszy zegar z przypisaną do niej godziną. Zabawny sposób nie tylko na naukę zegara, ale także na przypomnienie dzieciom o obowiązkach i atrakcjach dnia powszedniego. Gra składa się z 4 plansz, każda o wymiarach 10,5 x 65 cm.Wiek: od 5 lat.

Liczba elementów: 40

Wymiar planszy: 65 x 11 cm

Wymiar pudełka: 36,5 x 12 x 12 cm

Informacje o produkcie:

MÓJ DZIEŃ pomaga:

  • - uczyć kojarzyć i zapamiętywać odpowiednią porę dnia z codziennymi czynnościami 

  • - uczyć przyporządkowania pory dnia ze wskazaniem zegara

  • - ułatwiać najmłodszym pierwszy kontakt z zegarem, wskazując jednocześnie jego rolę w życiu codziennym

  • - rozwijać u dzieci zainteresowanie ich najbliższym otoczeniem
  • - rozwijać zdolności manualne dziecka
  • - rozwijać koordynację wzrokowo-ruchową

  • - zachęcać do obserwacji i kojarzenia faktów

Propozycja 1 – Co do minuty (2-4 osoby)

1. Propozycja zabawy dla dzieci, które znają lub uczą się ustalania czasu na zegarze. Potrzebne będą wymieszane puzzle z gry Mój Dzień.

2. Rodzic wyznacza każdemu dziecku godzinę, z tych, które znajdują się na puzzlach. Łącznie mamy podanych 16 różnych czasów.

3. Zadaniem dzieci jest zapisać sobie swoją godzinę na karteczce, a następnie na znak START odnaleźć element z daną godziną.

4. Każdy dobrze wybrany element to punkt dla dziecka. Może zatrzymać puzzel, jeśli odgadł prawidłowo, jeśli nie, odkłada go do puli.

5. Zabawa trawa do momentu, kiedy wszystkie puzzle z godzinami nie zostaną rozdane. Przy każdej rundzie rodzic podaje dzieciom godziny z pozostałych puzzli.

6. Dziecko, które zbierze najwięcej puzzli – wygrywa turę. Grać można do kilku tur.

7. Zabawa uczy dzieci doskonale kojarzyć i odczytywać godziny z zegara. Pomaga ćwiczyć zapisywanie czasu, zwiększa zdolności koncentracji.

Propozycja 2 – Trochę taktyki, to lubią smyki (2-4 osoby)

1. Prosimy dzieci o ułożenie puzzli z gry Mój Dzień. Mamy do dyspozycji 4 historie obrazkowe.

2. Następnie dzieci między sobą grają w marynarzyka (papier, nożyce, kamień), aby ustalić kolejność dalszej gry.

3. Kolejno dzieci zaczynają opowiadać o tym, co widzą na obrazkach, snując historię i opisując je także godzinami. Zaczyna osoba, która wygrała marynarzyka, a kolejno osoby muszą podporządkować się jej kreatywności i kontynuować opowieść.

4. W przypadku starszych dzieci lub tych uczących się języka angielskiego, możemy zmienić zasady na opowiadanie w języku obcym.

5. Nagradzamy dzieci brawami za pięknie opowiedzianą historię. Możemy je poprosić o przygotowanie przedstawienia opowiadającego ich dzień.

Propozycja 3 – Jak ten czas szybko mija ( 2-3 osoby)

1. Do zabawy potrzebny będzie nam zegar ze wskazówkami i puzzle z gry Mój Dzień.

2. Rozkładamy i mieszamy puzzle. Siadamy z graczami naokoło kupki z elementami. Każdy gracz powinien mieć przed sobą kartkę i kolorowy mazak.

3. Ustawiamy tyłem do dzieci godzinę na zegarze, jaka znajduje się na którymś z elementów puzzli, a następnie odwracamy w stronę dzieciaków.

4. Który pierwszy znajdzie prawidłowy puzzel, ten zapisuje sobie punkt. Punkty zapisuje w postaci odgadniętych godzin.

5. Puzzel wraca do kupki, którą mieszamy za każdym razem na nowo. Rodzic ustawia kolejną godzinę na zegarze i pokazuje ją graczom. Gra odbywa się zgodnie z wcześniejszą instrukcją.

6. Możemy grać do uzyskania przez graczy określonej liczby punktów. Miejsce rodzica w zabawie zająć może dziecko, które potrafi już dobrze ustawiać i odczytywać godziny na zegarze.  

7. Zabawa doskonali znajomość godzin i umiejętność zapisywania ich. Dzieci lepiej orientują się w naturalnym biegu czasu, mają większe pojęcie o otaczającym ich świecie.