PLANETA ZWIERZĄT

29.99 zł
Duża, kolorowa plansza przedstawia różnorodne siedliska, do których należy dopasować, zamieszkujące je zwierzęta. Dodatkowym atutem, który pozwala na urozmaicenie zabawy jest ruchoma wskazówka na środku planszy. Wiek: od 4 lat.

Liczba elementów: 65

Wymiar planszy: 46 x 46 cm

Wymiar pudełka: 20 x 17 x 8 cm

Informacje o produkcie:

PLANETA ZWIERZĄT pomaga:

  • - rozwijać u dzieci zainteresowanie zwierzętami i środowiskiem 

  • - ćwiczyć pamięć i koncentrację

  • - rozwijać  słownictwo związane ze zwierzętami

  • - rozwijać  zdolności manualne dziecka

  • - rozwijać  koordynację wzrokowo-ruchową



Propozycja 1 – Wielki aplauz (2-3 osoby)

1. Każdy z uczestników wybiera sobie dwa trójkąty z gry Planeta zwierząt, które będzie układał.

2. Trójkąt należy ułożyć w określonym czasie, jeśli się to graczowi powiedzie – zdobywa punkt (1 element gry).

3. Podliczamy punkty i przechodzimy do pytań i zagadek na temat zwierząt.

4. Pytania układamy spontanicznie i zadajemy sobie wzajemnie. Za każdą dobrą odpowiedź gracz zdobywa punkt w postaci elementu gry, za złą – oddaje.

5. Osoba, która zdobędzie najwięcej puzzli – punktów nagradzana jest głośnym aplauzem.

 

Propozycja 2 – Gdzie się podział zwierzak? (2 i więcej osób)

1. Dzieci wspólnie układają puzzle.

2. Dzieci po kolej przyglądają się puzzlom i każdorazowo jedna osoba z kolejki odwraca się, a w tym czasie pozostali gracze usuwają z puzzli jedno zwierzę.

3. Gracz, który był odwrócony musi analizując planszę odgadnąć, którego zwierzaka brakuje.

4. Jeśli ma z tym problemy przez dłuższy czas, pozostali gracze mogą mu pomóc naśladując wygląd, ruchy lub odgłosy danego zwierzaka.

5. Następnie dzieci zmieniają się.

Propozycja 3 – Planeta dziwnych zwierząt (2 i więcej graczy)

1. Gra na podobieństwo kalambur, przy wykorzystaniu puzzli planeta zwierząt.

2. Gracz losuje z kartonika 1 element symbolizujący zwierzę, nie pokazując go pozostałym.

3. Musi za pomocą gestów i scenek naśladować wylosowane zwierzątko.

4. Pozostali gracze w tym czasie zgadują, jakie zwierzątko to może być.

5. Osoba, która odpowie prawidłowo, zamienia się z pokazującym itd.

6. Jeśli dzieci jest więcej, mogą podzielić się na drużyny pokazującą i zgadującą.

Propozycja 4 – Aż do utraty kart (2 i więcej osób – dla starszych dzieci)

1. Gracze wspólnie układają plansze, lecz bez okrągłych elementów przedstawiających zwierzęta.

2. Pozostawione elementy rozdawane są w równej ilości wszystkim graczom.

3. Zadaniem graczy jest pozbycie się wszystkich kart.

4. Najmłodszy gracz zaczyna kręcić wskazówką, tak by zatrzymała się na jednym z 8 pól. Jeśli w jego kolekcji jest zwierzę pasujące do wykręconego pola - umieszcza je tam i następny ruch należy do kolejnego gracz.

5. W przypadku, gdy wskazówka zatrzymała się na polu, a gracz nie ma pasującego tam zwierzęcia, traci kolejkę

6. Wygrywa ten, kto jako pierwszy umieści wszystkie swoje zwierzęta na odpowiednich polach.