ZWIERZĘTA NA ŚWIECIE

33.10 zł
Duże, kolorowe puzzle z mapą świata, która przedstawia najpopularniejsze zwierzęta zamieszkujące kontynenty i oceany. Zadaniem graczy jest umieszczanie żetonu z danym zwierzątkiem na odpowiednim miejscu na mapie. Dodatkowym atutem gry jest kompas z ruchomą wskazówką. Wiek: od 5 lat.

Informacje o produkcie:

ZWIERZĘTA NA ŚWIECIE pomagają:

  • - rozwijać zainteresowanie zwierzętami i środowiskiem w którym żyją

  • - pomagać ćwiczyć pamięć i koncentracj ę

  • - rozwijać słownictwo związane ze zwierzętami

  • - rozwijać zdolności manualne

  • - rozwijać koordynację wzrokowo-ruchową

  • - uczyć logicznego myślenia
.

Propozycja 1 – Król zwierząt (rodzic i dziecko)

1. Zabawa idealna dla małych dzieci. Rodzic rozkłada żetony przedstawiające zwierzęta z gry Zwierzęta na świecie.

2. Wskazując na poszczególne żetony pyta dziecko – jakie to zwierzę, a później – jaki odgłos wydaje?

3. Po udzieleniu prawidłowej odpowiedzi maluch otrzymuje dany żeton w nagrodę.

Propozycja 2 – W Afryce mieszka słoń (rodzic i dziecko)

1. Rodzic z dzieckiem układają plansze z puzzlami Zwierzęta na świecie.

2. Rodzic nazywa poszczególne kontynenty, prosząc dziecko o powtórzenie nazw.

3. Następnie rodzic opowiada dziecku historyjki związane z danym kontynentem. Mówi o tym, że w Afryce jest gorąco i mieszkają tam słonie itp.

4. W tym czasie dziecko ma za zadanie wyszukiwać zwierzęta z historyjek rodzica i umieszczać je na właściwych kontynentach.

5. Zabawa kończy się, kiedy wszystkie zwierzątka zostają prawidłowo dopasowane.

6. Kiedy dziecko nauczy się już samodzielnie nazywać i wskazywać kontynenty, można odwrócić grę. To dziecko opowiada historyjki o danych kontynentach, a rodzic lub drugi maluch ma za zadanie prawidłowo umieszczać żetony ze zwierzątkami.

Propozycja 3 – Ktoś tu kręci! ( 2 i więcej osób)

1. Jedna osoba zostaje żeglarzem i kręci wskazówką na kółeczku w kierunku świata i zwierzaków.

2. Gracze po kolej losują zwierzęta.

3. Kiedy wskazówka wskaże dany kontynent, gracz posiadający żeton pasującego do niego zwierzęcia musi postawić je na kontynencie. Jeśli wykona to prawidłowo otrzymuje 1 punkt. Jeśli natomiast nie postawi zwierzęcia lub postawi je nieprawidłowo – traci 1 punkt.

4. Gra kończy się, kiedy ostatni gracz ułożony ostatni żeton.

5. Wygrywa osoba z największą liczbą punktów.

Propozycja 4 – Mali łowcy zwierząt (3-5 osób)

1. Gracze siadają w kółku, pośród którego rozłożone zostały odwrócone żetony ze zwierzętami z gry Zwierzęta na świecie.

2. Uczestnicy po kolej wyciągają po jednym żetonie i nie patrząc na niego pokazują go innym graczom.

3. Osoba trzymające żeton zadaje po kolej każdemu graczowi pytanie na temat zwierzęcia, próbując odgadnąć, jakie zwierzę trzyma. Gracze odpowiadają jedynie TAK lub NIE.

4. Jeśli osoba trzymająca żeton odgadnie prawidłowo swoje zwierzę, przyznaje sobie 3 punkty, następnie odkłada żeton do reszty i następuje mieszanie.

5. Gra kończy się w chwili, kiedy któryś z graczy zbierze 30 punktów.

Propozycja 5 – Wskaż, gdzie mieszkam! (parzysta liczba osób)

1. Gracze wspólnie układają mapę z puzzli.

2. Następnie dobierają się w pary.

3. W kartoniku z grą Zwierzęta na świecie mieszane są żetony ze zwierzętami.

4. Jedna osoba z pary losuje żeton i nie pokazując go swojemu partnerowi musi inaczej niż za pomocą słów (gestami, odgłosami, zachowaniem, minami itp.) naprowadzić partnera na to, jakie zwierzę wylosowało. Ma to na 1 minutę.

5. Po upływie czasu osoba, która zgaduje podaje nazwę zwierzęcia i umieszcza żeton na kontynencie.

6. 1 punkt przyznajemy za prawidłowe nazwanie zwierzęcia i 1 punkt za prawidłowe umieszczenie go na mapie. W ciągu jednej tury para może zdobyć 2 punkty.

7. Następnie kolejna para losuje żeton i zabawa powtarza się.

8. Grę kończymy, kiedy skończą się żetony. Następuje podliczenie punktów. Wygrywa para, która zdobyła ich najwięcej.

Propozycja 6 – Dzieciaki pytają (3 i więcej osób)

1. Dzieci wspólnie układają mapę świata z puzzli Zwierzęta na świecie.

2. Następnie maluchy wymyślają i zapisują pytania odnośnie zwierząt. Na przykład:

· Czym się żywi?

· Jest roślino czy mięsożerne?

· Żyje w wodzie, czy na lądzie, czy pod ziemią?

· Mieszka samo czy ze stadem?

· Prowadzi tryb dzienny czy nocny?